Powered by Smartsupp

Polírozás, kerámia, grafén védelem

Számtalan időjárási tényező, vagy egyéb kémiai hatások ronthatnak autónk esztétikai állapotán. Sok-sok évvel ezelőtt a waxon kívül más védelmi mechanizmust nem nagyon ismertünk. Ahogy fejlődik a világ úgy alakultak ki a jobbnál jobb védelmi rendszerek. A waxról cseppfolyós halmazállapotra váltottunk. Megjelentek a kerámiák és a legújabb innovatív nano szerkezetű anyag a grafén. Jelenleg a grafén a létező legkeményebb védelem amit cseppfolyós állapotban telepíthetünk az autóra.

Ezeknek az anyagokank a felvitele előtt teljes korrekciós polírozás szükséges. Műhelyünkben ezt minimum 2-3 lépcsőben végezzük. A nagyobb karcokat precízen és professzionális anyagokkal távolítjuk el a legnagyobb körültekintés mellett.

Folyamatos mikron mérés mellett korrekciózzuk a sérült felületet.

Tekintsd meg szemléltető videónkat :

Amennyiben felkeltettük érdeklődésedet, gyere el hozzánk és ingyen végzünk egy állapotfelmérést ahol feltérképezzük autód esztétikai hibáit és elmondjuk milyen beavatkozások szükségesek. Közösen kiválasztjuk az autódnak a legmegfelelőbb védelmet.


A következő sorok a Carzoneshop.hu csapatának tollából íródtak és engedéllyel tesszük közzé, pusztán azért mert mi is egyetértünk vele:

6 Dolog a kerámia bevonatokkal kapcsolatban:


1. A kerámia és a kvarc bevonat két különböző dolog

Ez az egyik leggyakoribb tévhit az autókozmetikai iparban. Az igazság az, hogy mindkét kifejezés ugyanazokra az előkészületekre és ugyanarra a folyamatra vonatkozik. Ennek a mítosznak a forrása a kerámiabevonatok létrehozásának folyamatából származik. A gyártás során felhasznált egyik fő nyersanyag a szilícium -dioxid (SiO₂), amely a polimer gyanták alapja. Ezek képezik a kerámia bevonatok alapját.

Ezt a mítoszt sajnos néhány kozmetikai stúdió mai napig külön kezeli, kvarc- és kerámiabevonatokat kínálnak két különböző szolgáltatásként, és ennek valójában nincs értelme, mert a kettő ugyanaz.

2. A kerámiabevonatok magas ellenállást biztosítanak a mechanikai sérülésekkel szemben

A kerámiabevonatok szinte golyó álló tulajdonságairól szóló mítosz meglehetősen gyakori, de az előzővel ellentétben messze van az igazságtól. A kerámia bevonatok védő tulajdonságai elsősorban olyan tényezőkhöz kapcsolódnak, mint:

  • UV sugarak elleni védelem
  • Színvesztés (festék oxidációja)
  • Erős kémiai behatások
  • Madárürülék, rovarok okozta sérülések
  • Közúti só
  • Korrózió
  • Lakk oxidációja

A mikro-karcolás elleni védelmet is gyakran emlegetik, de a kifejezés olyan pontatlan, hogy óvatosan kell kezelni. Valami, ami valakinek mikro-karcolás, valaki másnak nagy karcolást jelent. A kerámiabevonatok alapvetően nem a mechanikai sérülések elleni védelmet szolgálják. Igaz azonban, hogy a bevonatok csökkentik a mikrokarcolások kialakulását az autó mosásakor és szárításakor, köszönhetően a nagyon csúszós felületnek és a kisebb súrlódásnak. Léteznek öngyógyító bevonatok, mint pl. az Aqua Coating PRO 9H, vagy az FX Protect Hypernity Coating, amelyekről egy későbbi cikkben fogunk beszélni.

Egyszerűstve, a kerámia nem teszi páncélozott tankhoz hasonlóvá autónkat, ellenben rengeteg környezeti hatástól megvédi a fényezést. Az interneten mai napig vannak nagyon túl hype-olt cikkek, nem kell bedőlni ezeknek.

Pozitív jel azonban, hogy Magyarországon túlnyomó többségben a márka képviseletek a tényekre összpontosítanak, és egyértelműen közlik a bevonatok tulajdonságait.

Ha tutira akarunk menni a karcolás elleni védelemben, akkor jó megoldás a PPF fólia alkalmazása, ám ez az eljárás sokkal drágább, mint a kerámia bevonat telepítése.

3. A bevonatnak köszönhetően az autót nem kell mosni

Hidd el nekünk, nagyon szeretnénk, ha ez a mítosz igaz lenne.
Az tény, hogy a vízlepergető tulajdonságoknak köszönhetően a kerámiabevonatok megakadályozzák a víz tapadását a festékhez, így a szennyeződések a cseppekkel együtt nagyrészt lefolynak az autó karosszériájáról. A bevonatok ezen fizikai tulajdonságainak köszönhetően, az autó fényezése sokkal nehezebben koszolódik. Ezenkívül a bevonatok által biztosított simaság és csúszás olyan jellemzők, amelyek jelentősen megkönnyítik az autó mosását és szárítását, mert a felszínen maradás helyett a víz lefolyik az autó karosszériájáról. Védetlen lakk esetén a cseppek a felületen megszáradnak, foltokat, vízkövet hagyva. Különösen jól látható a különbség érintésmentes autómosók használatakor, ahol nem kerámiázott autó esetén sokkal nehezebb elkerülni a vízkőlerakódásokat (ún. Vízfoltokat).

4. Kerámia bevonatok alkalmazhatók az autó karosszériájának állapotától függetlenül

Mindenekelőtt a kerámia bevonat felhordása megköveteli a felület alapos tisztítását és polírozását. A bevonatokat nem használják a karcolások kitöltésére, mert nem tölti fel őket! A helytelen előkészítés és a nem szakszerű polírozás után ha túl sok karcolás marad a lakkrétegben nem fogja elrejteni, eltakarni őket.

Ezért fontos, hogy kerámiázás előtt végezzünk alapos felület előkészítést, és szakszerű polírozást! Ne a políranyagon, vagy a korongon spóroljunk, ha már kerámiázunk. Ahhoz hogy, az ügyfél évekig élvezhesse a gyönyörű (és megfelelően telepített) kerámia bevonatot az autóján, ezen professzionális munkafalyamatok elvégzése nélkülözhetetlen.

Mielőtt a kozmetikus beszélni kezdene az autó tulajdonosával a bevonatról, előtte ellenőrizni kell az autó karosszériáját. Ez a folyamat lehetővé teszi annak értékelését, hogy milyen műveleteket kell elvégezni a kerámia alkalmazása előtt. Bizonyos esetekben akár alapos festékfelújításra is szükség van, szélsőséges esetekben a kerámia alkalmazása akár lehetetlen is lehet. Ezek azok az esetek, amikor oxidáció, rozsda vagy számos mechanikai sérülés látható a fényezésen. Természetesen látjuk, halljuk ebben a szakmában, hogy sokakat ez sem tántorít el a kerámia bevonat felvitelétől, az viszont tény, hogy egy nem hibátlan fényezésen közel sem fogja tudni teljesíteni a bevonat az elvártakat.

Érdekes módon az autókarosszéria előkészítési és polírozási szakasza általában új autók esetében is szükséges. Ez azért van, mert az "új" autókat, mielőtt elhagyták a bemutatótermet, nemcsak használták, hanem főleg mosták is, és a mosás során gyakran jelentkeznek kisebb-nagyobb karcolások, kis vagy olykor negy mennyiségben. Az autószalonok nem fordítanak elég figyelmet a mosási folyamatokra, számos más kérdéssel, feladattal kell folgalkozniuk, ezért legyünk empatikusak kicsit, nem feltétlen kell asztalra csapni pár mikrokarctól a szalonban.

5. A bevonat tartóssága csak az eltelt időtől függ.

A kerámiabevonatok tartósságának kérdése erősen vitatható, és sok tényezőtől függ, az idő egy a sok tényező közül. Általában a tartósság leírásakor a kilométerek számában (pl. ~ 40 000 km) becsült tartósságra is hivatkozunk, mert természetesen menet közben a bevonat sokkal több igénybevételnek van kitéve. A tartósság időbeli különbségei tehát meglehetősen nagyok lehetnek attól függően, hogy milyen intenzíven használjuk az autót, rendszeresen garázsban tároljuk-e, valamint milyen gyakran, és hogyan mossuk.

A profi autókozmetikai stúdiók / autókozmetikusok mindig tájékoztatják az ügyfeleket arról, hogy bizonyos kilométerek után ellenőrizniük kell a bevonatot. Az ilyen ellenőrzés során az autót alaposan megmossák, és a telepítő ellenőrzi a bevonat állapotát és vízlepergető tulajdonságait. Szükség esetén bevonat kondicionálót alkalmaznak, amely felfrissíti és megerősíti a bevonatot.

6. Mindenki tud kerámiázni otthon a garázsban.

Ami magát a bevonatfelhordási folyamatot illeti, elmondható, hogy ez a feladat a legtöbb ember számára megoldható. Nem igényel speciális készségeket, felszerelést vagy speciális ismereteket, és a YouTube útmutatók segítségével mindenki meg tudná csinálni. Gondolod elsőre, de ami egyszerűnek tűnik, egyáltalán nem az.

A sikeres kerámiázás alapja, az előkészítési munka szakaszában jelenik meg. Amint azt a negyedik pontban említettük, ne vigyen fel kerámia bevonatot polírozatlan vagy helytelenül előkészített felületekre. A festékvizsgálat és -felújítás szakasza tudást, tapasztalatot és speciális felszerelést igényel.

A hazai piacot elárasztották az ún. "Plug and Play" termékek, hangzatosabbnál hangzatosabb nevekkel, és midnenhol megjelenik a varázs szó a "ceramic". Nos, kedves olvasó, nem minden arany ami fénylik. Az igazi nagybetűs kerámia bevonatot, bizony szakemberek telepítik, szakszerű polírozás mellett, és megfelelő aládolgozással, ami nem pár ezres történet. De cserében kedvenc autód ragyogni fog mint az új, és kellően védve lesz, a megfelelő fizikai korlátok mellett.

Ne legyan senki tévedésben, ezért tisztázzuk, a néhány ezer forintos kerámia sampon, kerámiawax és társai meg sem közelítik az Autókozmetikákban alkalmazott kerámia bevonatokat.


Ha ezt a cikket elolvastad akkor ez is érdekelhet:

Árlista

Fényesítő polírozás:

Itt elsősorban az autó esztétikai állapotát javítjuk kb 50%-os karcmentesítésel

40000 Ft-tól

2 lépcsős polírozás:

Az autó esztétikai állapotát javítjuk kb 50% -80%-os karcmentesítésel plusz egy féléves védőréteggel 

60000 Ft-tól

Korrekciós polírozás:

Az autó esztétikai állapotát javítjuk és teljes karcmentesítést végzünk 3 sorban.

80000 Ft-tól

kerámia, grafén védelem:

A jelenleg elérhető legkorszerűbb technológiát alkalmazzuk. 1,2,5 vagy akár 10 éves bevonattal. A kerámia bevonat felvitele előtt teljes karcmentesítő polírt kell végezni!


60000 Ft-tól

Az árak forintbam értendőek és az áfát tartalmazzák. Az árváltozás jogát fenntartjuk! Az ár az autó méretétől és állapotától függ! Minden esetben előzetes egyeztetés alapján történik!